A játék ötletgazdája, kidolgozója, szervezője és lebonyolítója Lansky. Így a köszöneteket, észrevételeket Neki címezve tegyétek meg.
A játék lényege:
Minden bajnoki forduló előtt ‒ az első „játéknap” tehát a vasárnapi Milan-Cagliari meccs lesz ‒ 10 „kérdést” teszünk közzé, egészen az utolsó, a 38. fordulóig. A kérdések természetesen a Milan aktuális meccseihez kapcsolódnak majd. Nem az oldalon már ismert tippjáték lesz, azaz nem a soros Milan- vagy egyéb mérkőzések eredményét kell majd megjósolni, hanem főleg az adott meccshez kapcsolódó események bekövetkeztére vagy elmaradására kell tippelni. Lesz olyan kérdés ‒ igaz, nem ez lesz a gyakoribb ‒, amelyre igennel vagy nemmel lehet válaszolni (például: „Játszik-e a mérkőzésen Daniele Bonera?”), lesznek olyanok, amelyeknél egy adott játékos teljesítményét kell megtippelni (pl. „Rúg-e gólt, ad-e gólpasszt, szerez-e sárga vagy piros lapot stb. Robinho?”). Ezeken kívül szinte bármilyen kérdés szóba jöhet a labdabirtoklástól kezdve a cseréken át a szögletekig. A kérdések nem kizárólag a Milanra vagy egyes játékosaira vonatkoznak majd, hanem az ellenfelekre is.
Részvétel:
Az egész itt a fórumon, ebben a topikban kerül lebonyololításra, minden regisztrált felhasználó részt vehet. Külön jelentkezni nem szükséges, csak add le tippsorod. A játékban való részvétel természetesen nem kívánja meg, hogy valamennyi (azaz a hátralévő mind a 19) fordulóban tippeljen az összesen 190 kérdésre a játékos, de természetesen célszerű, ha valamennyi fordulóban valamennyi kérdésnél szerencsét próbáltok. Az sem kötelező, hogy a játékos az adott kérdéssor valamennyi (tehát mind a 10) kérdésére tippeljen. A játékba bármikor be lehet kapcsolódni, és az bármikor abba is hagyható. Az idény végén az összegzésbe azonban csak azok a játékosok kerülnek be, akik legalább 10 fordulóban adtak le tippeket, és összesen legalább 80 kérdésre tippeltek.
A játék menete:
A kérdéseket legalább 2 nappal a Milan mérkőzését megelőzően tesszük közzé, hogy a válaszaitokat átgondolhassátok. A tippeléshez a kérdéseket nem kell újra leírnotok. A tippelés úgy történik, hogy a kérdések sorszámát és az ahhoz tartozó tippet adjátok meg. Példával megvilágítva: „9. kérdés → d)”. Miután a játék a fórumon zajlik, így az természetesen nyilvános.
Tippelési határidő:
A tippek leadásának határideje a következőképpen alakul. Amennyiben a Milan 20:45-kor kezdi a mérkőzését, a határidő azon a napon 18:00. Ha 15:00-kor van a kezdő sípszó, akkor délig fogadjuk el a tippeket, míg amennyiben „ebédidőben” játszik a csapat, úgy aznap délelőtt 9:00-ig van lehetőségetek tippelni. A határidőket könnyítésképpen valamennyi kérdéssor esetén jelezni fogjuk.
Speciális szabályok:
A topikba írt hozzászólásokat szerkeszteni tilos! Akár gépelési, akár helyesírási hibát vétettél, vagy elírtad a tipped, ne szerkessz, hanem írj új hozzászólást! Tehát a tippeken utólag is lehet módosítani, de ennek három feltétele van:
1. Az új tippek leadására is csak a határidőig kerülhet sor. (Vagyis módosított tippet, ha a csapat 20:45-kor játszik, 20:00-kor már nem lehet leadni.)
2. Amennyiben a játékos módosítani kíván a tippjein, akkor annak ellenére is a teljes tippsort kell elküldenie egy új hozzászólásban, ha a többi kilenc tippjén nem kíván változtatni. (Ha tehát valaki pl. csak a 7. kérdésre leadott tippjén akar változtatni, akkor nem elegendő azt elküldeni, hogy „Módosítom: 7. kérdés → c) helyett d) válasz”. Akár egy, akár tíz tippjén változtat a delikvens, megteheti, de ‒ a 3) pontra figyelemmel ‒ csak egyetlen alkalommal!
3. A tippeket módosítani csak egyetlen alkalommal lehetséges.
Ha egy játékos már a határidőn belül tippelt, de a módosított tippeket a határidőt túllépve küldi meg, automatikusan a korábbi tippeket vesszük figyelembe.
Arra kérnénk mindenkit, hogy a válaszait jól gondolja át, és ‒ bár a szabályok erre lehetőséget adnak ‒, lehetőleg ne változtasson a tippjein. Ezt próbáljuk megelőzni azzal, hogy elegendő időt szánunk a kérdések elemzésére.
A kérdéseket úgy állítjuk össze, hogy azoknál figyelemmel leszünk a csapatnál történő változásokra (itt elsősorban a sérülések jöhetnek szóba). Amennyiben például az egyik kérdés Ibrahimovic meccsen történő szereplésére vonatkozik, de a játékos sérülés miatt nem játszik, akkor természetesen a jó válasz a „nem lép pályára” tipp lesz. Amennyiben a forduló bármilyen okból (játékossztrájk, elemi csapás stb.) elmaradna, a fordulóra már leadott tippeket mindenkinél töröljük, megadva a lehetőséget arra, hogy amikor az új időpont biztossá válik, mindenki tiszta lappal indulhasson.
Pontozás:
A játékos egy adott fordulóban pontokat gyűjthet (maximum 10 pontot). Minden egyes kérdésre adott helyes válasz 1-1 pontot ér. Minden fordulót követően megtörténik az adott tipposzlop értékelése. 5 fordulónként összesítés is készül, hogy ki hogyan áll éppen a sorozatban. Az idény végén pedig végeredményt hirdetünk.
A nyertes:
Aki a 19 forduló alatt a legtöbb pontot szerzi, az nyer. Holtverseny, azaz azonos pontszám esetén ‒ SORRENDBEN ‒ az alábbiakat vesszük figyelembe:
1. Ugyanannyi pontot elérő játékosok esetén a több fordulóban történő részvétel dönt (azaz két 113 pontot elérő játékos esetében ha „A” játékos 15, „B” játékos csak 13 fordulóban vett részt, az A játékos nyer).
2. Amennyiben az 1. pont alapján nem lehet dönteni (tehát 2 vagy több játékos is ugyanannyi pontot ért el, ÉS ugyanannyi fordulóban játszott), akkor az utolsó öt forduló dönt. Azaz megvizsgáljuk, hogy az utolsó öt forduló lehetséges 50 pontjából melyikük hány pontot ért el. Amennyiben az egyik „holtversenyes” játékos ezen utolsó öt forduló valamelyikében nem adott le tippet, az az adott fordulóban természetesen 0 ponttal fog végezni.
3. Ha az 1. és a 2. pont alapján sem állapítható meg a nyertes, akkor mindig a legutolsó négy, három vagy kettő forduló alapján hirdetünk győztest; itt is természetesen a legtöbb pontot vesszük tekintetbe a sorrend meghatározásánál. (Ha tehát a 15‒19. fordulók alapján nincs döntés, akkor a 16‒19., ha ez alapján sem, akkor a 17‒19., illetve a 18‒19. fordulók alapján határozzuk meg a győztest.).
4. Ha az 1.‒3. pontok alapján még mindig nincs nyertes, akkor az utolsó fordulóban elért eredmény dönt. Aki tehát ekkor, a 38. fordulóban több pontot szerez, az nyer.
5. És ha az 1.‒4. pontokat tekintve még mindig nincs „aranyérmes”, akkor a két leggyengébb eredményt vesszük alapul, és aki itt több pontot ért el, az viszi el a pálmát.
A nyeremény:
Az izgalmon, örömön és dicsőségen kívül nyeremény is vár a győztesekre. Az AC Milan Szurkolói Egyesület felajánlása révén az első 3 helyezettet milanos ajándéktárggyal jutalmazzuk!
A kérdéseket Lansky állítja össze, és ő is összegzi az eredményeket. A fairplay szellemében magában a tippelésben nem vesz részt. Hatalmas köszönet Neki a rengeteg munkáért.
A játékkal kapcsolatban ötleteket, észrevételeket bármikor szívesen veszünk, akár jövőbeni kérdést is lehet javasolni. Ez utóbbiakat privát üzenetben, Lanskynek lehet címezni.
Jó szórakozást, eredményes játékot mindenkinek!
1. forduló: Kérdések - Megoldások - Határidő: 2012.01.29. 18:00
2. forduló: Kérdések - Megoldások - Határidő: 2012.02.01. 18:00
3. forduló: Kérdések - Megoldások - Határidő: 2012.02.05. 12:00
4. forduló: Kérdések - Megoldások - Határidő: 2012.02.11. 15:00
5. forduló: Kérdések - Megoldások - Határidő: 2012.02.19. 12:00
6. forduló: Kérdések - Megoldások - Határidő: 2012.02.25. 18:00